Del med venner, , Google Plus, Pinterest,

Skriv ut

Publisert i:

Grønne tanker

***

Haneseth var tidlig ute med en strategisk satsing mot levering og montering av ladestasjoner for elbil. Det har gjort dem til en viktig bidragsyter i arbeide for grønne driftstofftanker.

– Vi har jevnlige leveringer og trenden er økende, sier nytilsatt daglig leder og medier i Haneseth Narvik, Bengt Millerjord.

Miljø og sikkerhet

Ved siden av det meningsfulle miljøaspektet, er det flere gode grunner til at han synes dette arbeidet er viktig.

– Det går mye effekt gjennom ledningene når man kobler ladekabelen fra bilen rett på utekontakten. Vi har selv sett hva dette
kan føre til av brunsvidde kontakter og svekkede kabler som etter hvert kan utgjøre en brannrisikofaktor, forteller Millerjord.

Kompetansehus

Han mener posisjonering som er gjort inn mot hurtigladermarkedet, beskriver mye av målsetningene til Haneseth.

– Markedene snur seg fort, og vi skal være blant de første til å følge etter. Vi ønsker å være et kompetansehus for alle strøm- og el-relaterte spørsmål og problemstillinger. Også de aller nyeste, sier Millerjord.

Kvalitet i arbeid er en selvfølge. Når alle rundt oss i tillegg føler seg trygg, er vi på sporet av en vinneroppskrift.

Del av noe større

Den erfarne lederen styrer i dag en avdeling med 20 ansatte, fordelt på Narvikkontoret og miljøstasjonene i Tysfjord og Ballangen. Ved siden av en rekke spisskompetanser under eget tak, har Millerjord også et helt konsern å spille på når behovene melder seg.

– Vi er i dag en del av et landsdelsomspennende konsern med over 300 ansatte fordelt på 23 lokasjoner fra Mo i Rana i sør til Kirkenes i nord. Ved særskilte behov og problemstillinger er det trygt både for oss og kundene å vite at vi har en slik enorm hub av kompetanse og erfaring å spille på, mener Millerjord.

Trygghet

Men hverdagen handler ikke bare om ledningsnett, høyspent og telekommunikasjon. Den handler like mye om mennesker. Kunder, kolleger og samarbeidspartnere. Derfor er trygghet en av definert som en av Haneseths viktigste verdier. Trygghet i leveranser, trygghet for de som bruker dem som partner i større prosjekt og trygghet i forhold til arbeidsplassen de representerer.

– Kvalitet i arbeid er en selvfølge. Når alle rundt oss i tillegg føler seg trygg, er vi på sporet av en vinneroppskrift, mener Millerjord.

Artikkel av Næring i Nord

Næring i Nord

Næring i Nord er Nord-Norges største næringslivsmagasin, og sendes ut til samtlige bedrifter i nord 3 ganger i året. Magasinet inneholder næringslivsstoff, bedriftsomtaler, temabilag m.m. Næring i Nord er en del av magasinet Nordfra.no

280 posts