Del med venner, , Google Plus, Pinterest,

Skriv ut

Publisert i:

15 år med kvalitetshus

***

Byggmester Åge Eilertsen AS er opptatt av å bygge kvalitetshus til folk i Harstad. Det har gitt dem både pris og fornøyde kunder.

Etter mange år i bransjen startet Åge Eilertsen i 2003 opp sin egen snekkerbedrift. I dag er det sønnen Øyvind som leder bedriften og drar lasset sammen med 16 dyktige ansatte.

Selv om hverdagen mest handler om nye eneboliger og tomannsboliger i Harstad-området, tar de også på seg utvalgte renoveringsoppdrag og hytteprosjekt.

Nok å gjøre

Daglig leder Øyvind Eilertsen forteller at markedet i Harstad er bra for tiden, og at de 11 faglærte snekkerne, de tre byggmesterne og de to på kontoret opplever gode ordretilgang inn mot høysesongen. Årlig sørger de for 10-12 nye boliger i sitt markedsområde..

– Akkurat nå er vi i gang med tre eneboliger og én tomannsbolig, og har flere som boligprosjekt som venter på å bli igangsatt.

Vi har også et spennende prosjekt innenfor bomringen ved Seljestad ungdomsskole, vi skal i gang med å selge og bygge 15 boenheter. Prosjektet utføres sammen med Idéhus Trondheim og skal etter planen stå ferdig i 2020.

Praktiske hus

Kjedetilknytningen til Idéhus har vært viktig for Byggmester Åge Eilertsen. Helt siden oppstartet i 2003 har kunder kunnet hente inspirasjon og gode ideer fra den nasjonaltnkjente husleverandøren.

– Husene fra Idéhus er praktiske og gjennomtenkte, og løsningen solide og gjennomprøvd. Sammen med kundene tilpasser vi husene etter ønsker og behov, forteller Eilertsen.

For tre år siden ble det gode samarbeidet mellom Harstad-byggerne og husleverandøren synliggjort med en pris, hvor Åge Eilertsen ble utnevnt til årets forhandler.

– En hyggelig og positiv overraskelse, mener Eilertsen.

For å bygge oppunder det gode forholdet mellom våre ansatte, arrangerer vi hvert år en større blåtur for hele gjengen.

Blåtur

Bedriften synes det er viktig å vise samfunnsansvar gjennom å gi noe tilbake til det lokalsamfunnet som bruker dem. Det har resultert i ulike sponsorengasjement og midler til hjertesyke barn.

Kjedetilknytning og flotte fagbrev er vel og bra, men holdningen og kunnskapen til de ansatte er uten tvil selskapets viktigste spydspiss.

– Flere har vært i bedriften i mange år, og alle bidrar til godt arbeidsmiljø og stolte leveranser.
For å bygge oppunder det gode forholdet mellom våre ansatte, arrangerer vi hvert år en større blåtur for hele gjengen

– Dette er blitt en viktig sosial arena som definitivt gjør noe med samholdet i bedriften. Dette er noe vi alle ser frem til og gleder oss til hvert eneste år, avslutter Eilertsen.

Artikkel av Næring i Nord

Næring i Nord

Næring i Nord er Nord-Norges største næringslivsmagasin, og sendes ut til samtlige bedrifter i nord 3 ganger i året. Magasinet inneholder næringslivsstoff, bedriftsomtaler, temabilag m.m. Næring i Nord er en del av magasinet Nordfra.no

280 posts